طراحی، ساخت و تولید

12 سال

تجربه حرفه ای

طراحی، ساخت و تولید

محصولات فایبرگلس

ساخت و تولید محصولات کامپوزیتی

تولید لوله و اتصالات کامپوزیتی ، متناسب با نوع سیال و محیط

لوله‌ها و اتصالات کامپوزیتی از ترکیب مواد مختلفی مانند فیبرهای شیشه یا کربن و ماتریس رزین ساخته می‌شوند. این محصولات به دلیل خواص مکانیکی بالا، مقاومت به خوردگی و وزن سبک، برای انتقال سیالات در محیط‌های مختلف ایده‌آل هستند. طراحی آنها بسته به نوع سیال و شرایط محیطی متغیر است.

تولید مخازن کامپوزیتی

مخازن کامپوزیتی اغلب از الیاف شیشه یا کربن به همراه ماتریس رزینی ساخته می‌شوند. این مخازن به دلیل وزن سبک، مقاومت به خوردگی و ایزولاسیون حرارتی بالا، برای ذخیره‌سازی انواع مختلف سیالات از جمله آب، شیمیایی‌ها و سوخت‌ها مناسب هستند. این مخازن معمولاً دارای عمر بالایی هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

تولید گریتینگ های کامپوزیتی

گریتینگ‌های کامپوزیتی از الیاف مقاوم و ماتریس رزینی تشکیل شده‌اند و به دلیل ویژگی‌هایی نظیر مقاومت به خوردگی، وزن سبک، و ساختار آنتی‌اسلیپ، در صنایع مختلف به عنوان پوشش‌های کف، پله‌ها و محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرند

تولید قطعات خاص و سفارشی کامپوزیتی

تولید قطعات خاص و سفارشی از مواد کامپوزیت به دلیل امکانات فرآیند قالب‌گیری و ساخت چندلایه، امکان ساخت قطعات با ویژگی‌های خاص را فراهم می‌کند. این قطعات می‌توانند در صنایع مختلف از جمله هوافضا، خودروسازی، و انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

تحلیل تنش با قوی‌ترین سرور های محاسباتی

طراحی و خدمات فنی مهندسی

  • طراحی خطوط لوله زیر زمینی (UG) و رو زمینی (AG):

شرکت پدیده صدرآب پایا با تکیه بر دانش فنی و تجربه کارشناسان خود، قادر به ارائه خدمات طراحی، محاسبه و اجرای انواع خطوط لوله AG و UG بر اساس استانداردهای روز می‌باشد.

خطوط لوله UG به دلیل قرار گرفتن در زیر زمین، نیازمند محاسبات دقیق سازه‌ای و مکانیک خاک جهت تحلیل فشارهای وارده است. همچنین نحوه عبور از موانع زیرزمینی و جزئیات اجرایی مدفون، از چالش‌های طراحی این خطوط به‌شمار می‌رود.

طراحی تکیه‌گاه‌های ثابت‌کننده لوله (Thrust Block) در نقاط خم، تقاطع‌ها و تغییر جهت خط لوله، از دیگر خدمات تخصصی ما به‌شمار می‌رود.

از سوی دیگر، خطوط لوله AG با عبور از فضای باز، نیازمند در نظر گرفتن شرایط محیطی است. همچنین جزئیات ساپورت و نگهداری لوله‌ها نیز حائز اهمیت می‌باشد.

  •  تحلیل تنش:

پس از طراحی اولیه مسیر و مشخصات فنی خط لوله، انجام محاسبات دقیق برای تعیین میزان تنش‌های وارده ناشی از فشار داخلی مایع، بارهای خارجی، وزن خود لوله و شرایط محیطی ضروری است. مهندسین عمران و مکانیک شرکت ما با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی، قادر به مدل‌سازی خط لوله طراحی شده و انجام تحلیل‌های اجزا محدود به منظور:

سفارشی سازی کامپوزیت

چرا کامپوزیت را انتخاب کنیم؟

در پروژه های عمرانی از انواع گوناگونی از لوله ها با جنس های مختلف استفاده می شود. بنابراین تحقیق زیادی برای کاهش خوردگی ، حفظ و نگهداری و همچنین برآورد هزینه صورت می گیرد. طی سال های گذشته بر اساس محبوبیت و تجربه ،  اولین پیشنهاد شرکت پدیده صدرآب پایا استفاده از لوله های فایبرگلاس یا کامپوزیت می باشد.

در ادامه به بررسی دقیقتر مزایا و برتری لوله های کامپوزیتی یا فایبرگلاس بر لوله های با پوشش فولادی را بررسی خواهیم کرد.

لوله های کربن استیل به مرور زمان به دلیل تماس با مایع (سیال ) و محیط، دچار خوردگی می شوند. در حالیکه لوله های فایبرگلاس تا حداقل 50 سال خوردگی پیدا نمی کنند. همچنین فایبرگلاس بقایای تولید شده توسط فلز را آزاد نمیکند.  نکته مهم دیگر آنست که پسماندها به فیلترها آسیب می رسانند که این امر باعث می شود که لوله های فایبرگلاس گزینه ی بهتری برای تصفیه غشایی وتصفیه آب RO باشند.

حتی از فایبرگلاس برای تعمیر لوله های کربن استیل آسیب دیده و خورده شده نیز طبق استاندارد ISO 24817:2017 استفاده می شود.

چگالی لوله های فایبرگلاس حدود 1850 کیلوگرم بر متر مکعب است، در حالی که چگالی لوله های کربن استیل 7800 کیلوگرم بر متر مکعب است. به همین دلیل این لوله ها بسیار سبک تر از لوله های فلزی هستند. بنابراین ، وزن سبک آنها باعث سهولت در حمل و نقل و نصب می شود به گونه ای که تا سایز 8 اینچ، لوله ها برای نصب نیازی به جرثقیل ندارند و با دست هم قابل حمل هستند.

البته به دلیل سبکی این لوله‌ها، ساپورت های سبک‌تری نسبت به لوله‌های  کربن استیل نیاز است.

به عنوان یک جایگزین لوله فلزی مقاوم در برابر خوردگی، سیستم های لوله کشی FRP به طور گسترده در سراسر جهان مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است. با انتخاب FRP به عنوان متریال لوله، نیاز به روکش داخلی و پوشش خارجی و حفاظت کاتدی (حفاظت از خوردگی های خارجی) به سادگی از بین می رود.

همانطور که میدانید اجرای پیگ‌رانینگ معمولاً در لوله‌های فلزی انجام می‌شود و هدف آن پاکسازی رسوبات، حذف آلودگی‌ها، یا بازرسی دقیق ترک‌ها یا مشکلات دیگر در دیواره داخلی لوله می باشد. اما درصورت استفاده از لوله های با جنس پلیمر و فایبرگلاس این عملیات نیاز به پیگ ها وجود ندارد و نیاز به اجرای آن نیست.

به عبارت دیگر، لوله های فایبرگلاس به دلیل ویژگیهای خود مانند صافی داخلی و مقاومت به خوردگی نیازی به این عملیات تخصصی ندارند.

لوله‌های فایبرگلاس دارای سطح داخلی صاف‌تری نسبت به لوله‌های فولادی هستند، با ضریب زبری Hazen-Williams برابر با 160 در حالت نو و 150 در حالت استفاده شده هستند. برعکس لوله های فولادی ، ضریب زبری Hazen-Williams برابر با 120 در حالت نو و 65 در حالت استفاده شده دارند. افت چشمگیرتر صافی در لوله‌های فولاد به دلیل انباشت ترکیبات رسوبی بر روی لوله‌های فولاد است. توجه داشته باشید که حتی زمانی که از لوله‌های فایبرگلاس استفاده می‌شود، همچنان از لوله‌های فولاد نو هم صاف‌تر اند.

لوله های فایبرگلاس ، قطرهای داخلی مشخصی برای لوله ها و اتصالات خود دارند که با اندازه اسمی لوله مطابقت دارند.

بنابراین ، یک لوله فایبرگلاس با قطر 18 اینچ قطر داخلی هجده اینچ دارند. درحالیکه لوله فولادی با قطر 18 اینچ و SCH 40، قطر داخلی 16.88 اینچ خواهد داشت که تنها 88 درصد از مساحت جریان همتای خود در لوله فایبرگلاس را فراهم می کند.

برخی از افراد مقاومت جریان سیال و اقتصادی عملیاتی را موضوعات غیرمرتبط در نظر میگیرند. با این حال، مقاومت اصطکاکی بزرگترین مؤلفه هزینه‌های عملیاتی را ایجاد می‌کند. مقاومت جریان در لوله‌های کربن استیل با گذر زمان به دلیل خوردگی و توبرکولاسیون روی سطح داخلی لوله افزایش می‌یابد.

نرخ افزایش اصطکاک با مایعی که پمپ می‌شود، به شدت متغیر است. سطح داخلی صاف لوله‌های فیبرگلاس به مهندس اجازه می‌دهد که قطر لوله را برای بسیاری از کاربردها کاهش دهد بدون افت سرعت. قطرهای کوچکتر منجر به خرید اقتصادی‌تر می‌شوند. علاوه بر این، اگر مهندس تصمیم به حفظ همان قطر لوله داشته باشد، لوله فایبرگلاس برای یک میزان جریان، کمتر از انرژی اسب بخار پمپ مصرف خواهد کرد.

هزینه مواد تنها یک قسمت از اطلاعات در ارزیابی هزینه کل سیستم است. ارزیابی هزینه نصب و عملیات سیستم‌های لوله‌کشی و نگهداری معمولاً دلایل قانع‌کننده‌ای برای استفاده از لوله‌های فایبرگلاس ارائه می‌دهد.

محصولات غیر کامپوزیتی

گسکت ترموپلاستیک

شرکت پدیده صدرآب پایا، گسکت G-ST-P/S شرکت KROLL&ZILLER آلمان را در سایزهای مختلف مهندسی معکوس کرده است. این گسکت ها با مواد ترموپلاست متنوعی از جمله SR , VITON, NBR, Chooroprene , EPDM تولید شده و در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند.

چسب اپوکسی دو جزئی (PSP2100)

چسب های پلیمری دو جزئی PSP 2100 یک چسب اپوکسی با چسبندگی عالی جهت اتصال انواع سطوح فلزی، پلاستیکی و سطوح پلیمری تقویت شده با الیاف مانند کامپوزیت های GRP, CFRP, GRE می باشد. این چسب قابلیت پخت در دمای محیط را داشته و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد.

تولید لوله و اتصالات کامپوزیتی ، مناسب با نوع سیال و محیط

لوله‌ها و اتصالات کامپوزیتی از ترکیب مواد مختلفی مانند فیبرهای شیشه یا کربن و ماتریس رزین ساخته می‌شوند. این محصولات به دلیل خواص مکانیکی بالا، مقاومت به خوردگی و وزن سبک، برای انتقال سیالات در محیط‌های مختلف ایده‌آل هستند. طراحی آنها بسته به نوع سیال و شرایط محیطی متغیر است

با توجه به نیاز مشتریان و استانداردهای مورد نیاز، شرکت پدیده صدرآب پایا لوله های کامپوزیتی GRP، GRE و GRV را در تمامی انواع اتصال (Joint) تولید می کند

همانند لوله های تولیدی، تمامی اتصالات نیز قابلیت طراحی بر اساس شرایط محیطی و سیال گذرنذه از آن را دارند. همچنین زانویی های شرکت پدیده صدرآب پایا 3 تکه و 5 تکه تولید می شوند.

همانند لوله های تولیدی، تمامی اتصالات نیز قابلیت طراحی بر اساس شرایط محیطی و سیال گذرنذه از آن را دارند. 

همانند لوله های تولیدی، تمامی اتصالات نیز قابلیت طراحی بر اساس شرایط محیطی و سیال گذرنذه از آن را دارند. سه راهی به صورت هم مرکز و غیر هم مرکز تولید می شود.

همانند لوله های تولیدی، تمامی اتصالات نیز قابلیت طراحی بر اساس شرایط محیطی و سیال گذرنذه از آن را دارند. 

کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن تماس خواهند گرفت.

تولید مخازن کامپوزیتی

مخازن کامپوزیتی Filament Wound بر اساس نیاز مشتری و استانداردهای صنعتی تولید می‌شود. در این روش، الیاف تقویت‌کننده شیشه، به همراه رزین دور ماندرل فلزی می‌پیچد تا ساختاری محکم و بدون درز و برش ایجاد شود. زاویه و الگوی پیچش الیاف کاملاً کنترل می‌شود تا مقاومت مکانیکی بهینه شود.

مزایای این تانکرها نسبت به تانکرهای فلزی شامل وزن بسیار کمتر، مقاومت بالا در برابر خوردگی و شیمیایی‌ها، عمر بسیار طولانی و نگهداری آسان است و برای صنایع مختلف از جمله هوافضا، دریایی، ذخیره‌سازی آب و فراورده‌های شیمیایی کاربرد دارد.

تولید گریتینگ های کامپوزیتی

گریتینگ های کامپوزیتی جایگزینی به روز، مطمئن و با دوام برای گریتینگ های فلزی می باشند که تمامی حوادث، هزینه ها و ضعف هایی که این قطعات فلزی دارند را با مواد کامپوزیت پوشش می دهند. 

این محصول در دو نوع قالب گیری شده (Mold) و پالترود تولید می شود.

جایگزینی با دوام!
مقاومت گریتینگ های کامپوزیتی به خوردگی، آفتاب، زنگ زدگی و الکتریسیته در کنار سبکی ، آن را به پوششی ایده آل برای مسیر های پلتفرم های صنعتی، پلکان ها و... تبدیل می کند.
گریتینگ های قالب گیری شده
گریتینگ های پالترود

تولید قطعات خاص و سفارشی کامپوزیتی

در طراحی و ساخت قطعات با توجه به آشنایی صنعت به مزایای مواد کامپوزیتی، استفاده از این مواد به جای مواد فلزی در حال گسترش است. عمده صنایع استفاده کننده از این مواد صنایع هوافضا، خودروسازی و دریایی می باشند. چرا که وزن و استحکام سازه و مقاومت مواد در شرایط خاص برای طراحان و تولیدکنندگان مورد توجه است. علاوه بر این کاربردها در سایر حوزه های صنعتی نیز با توجه به نیاز می توان قطعات کامپوزیتی بهینه تولید نمود. کارشناسان و مهندسان شرکت پدیده صدرآب پایا تجربه بالایی در طراحی، آنالیز خرابی و آسیب و ساخت قطعات و تجهیزات کامپوزیتی دارند.